Proclamare creativă

2
146

Perioada sărbătorilor este propice pentru proclamarea lui Hristos: într-un fel este mai multă deschidere pentru mesajul darului lui Dumnezeu.
Poate că ar trebui o preocupare mai mare în direcţia aceasta.
Cum am putea transmite mai eficient mesajul lui Dumnezeu într-o societate atât de diferită de acea a anilor de dinainte de 1990.

Există două atitudini radical diferite.
Sunt unii care plâng după acele vremuri şi eventual reîncearcă să le învie cu aceleaşi metode.
Sunt alţii care iau ce a fost bun din acele perioade şi încearcă abordări noi, pentru perioade noi.
Sigur că există riscul ca aceştia să fie învinovăţiţi de depărtare de spiritul Evangheliei, de exhibiţionism, sau marketing ieftin.
Realitatea însă rămâne: bisericile se depopuleză şi nu mai ajunge să spui că oamenii nu sunt interesaţi de lucrurile spirituale.
Îndrăznesc să spun că acum sunt foarte interesaţi de lucrurile spirituale.
Numai că dacă nu este cine să se apropie de ei cu adevărul, sunt destui care să îi caute cu alte tipuri de spiritualitate.
Mândria noastră este pusă la încercare.
Am fost obişnuiţi ca oamenii să vină la noi după adevăr.
Acum e vremea, din nou, ca noi să mergem la ei cu adevărul.
Şi nu ajunge să mergi doar fizic, sau cu un mesaj pe care nici noi nu-l mai înţelegem câteodată, din pricina limbajului, ci cu un mesaj pe care să îl înţeleagă şi copiii şi bătrânii şi ateii şi oricine.
Cunosc oameni pentru care începutul relaţiei cu Hristos a fost la o pantomimă, la un film, sau la o tabără.
Este nevoie doar de smerenie pentru a recunoaşte că nu înţelegem toate lucrurile şi că Dumnezeu vorbeşte când într-un fel, când în altul, şi poate lucra în moduri surprinzătoare.

Iată un exemplu de creativitate americană.
Într-o societate atât de „corectă politic” e o cale excelentă de a-L proclama pe Împăratul împăraţilor şi Domnul domnilor.