Organizarea unei tabere

Am fost întrebat dacă este uşor să organizezi o tabără. Răspunsul nu este uşor pentru că trebuie precizat la ce criterii te raportezi. La modul general poţi să raspunzi sau cu DA sau cu NU.
Da, e uşor dacă vrei să te aduni într-un loc pentru o experienţă de tip picnic. Fiecare vine de acasă cu ale sale şi doar data trebuie stabilită. În rest fiecare îşi poartă de grijă şi fiecare face ce vrea, când vrea şi cum vrea.
Dacă vorbim însă de o tabără creştină în sens de comunitate care vrea să atingă anumite obiective atunci răspunsul ar fi mai degrabă Nu.
Dacă întrebi o femeie dacă este uşor să nască îţi va spune ca nu este uşor şi nu numai datorită naşterii propriu-zise, ci şi datorită lunilor de sarcină.
Organizarea unei tabere de genul celei de la Plopu are mai multe componente:
– tema taberei 
Ea este cea care vine prin inspiraţie şi este miezul organizării şi firul roşu al desfăşurării taberei.
– echipa de organizare
Aceştia sunt cei care prin abilităţile lor, atitudinea lor şi dedicarea lor dau viaţă acelei idei şi o pun în practică.
– materialele şi ideile practice
Când organizezi o tabără la care vin oameni de diferite vârste, cu diferite nivele de maturizare, cu aşteptări atât de diverse, va trebui să te adaptezi acestei palete largi şi să ai răspunsuri particularizate.
Ca să nu mai vorbim că e nevoie de flexibilitatea de a te adapta la situaţiile neprevăzute din timpul desfăşurării taberei.
Peste toate acestea este fără îndoială călăuzirea care vine numai de la Dumnezeu.

Am pregătit un filmuleţ care prezintă sintetic primele două componente ale conceptului de organizare al Taberei Plopu 25.



Poţi să adaugi un comentariu, sau un link de întoarcere.

Lasă un comentariu

Designed by: Pearl necklace | Thanks to Mobile Phone Reviews, Vacuum Cleaners and FTA FILES